Our Location

304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124

POLITYKA PRYWATNOŚCI

SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.JANAMEBLE.PL

§ 1. INFORMACJE OGÓLNE

  1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z plików cookies przez sklep internetowy dostępny pod adresem: www.janameble.pl (dalej: „Sklep”).
  2. Administratorem danych osobowych Użytkowników jest JANA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Opolu (45-837) przy ul. Wspólnej 26/5, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000931073, NIP 7543345646, REGON 520380276, adres e-mail: info@janameble.pl (dalej: „Administrator”).
  3. Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony praw i wolności osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że dane te są:
    • przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty,
    • zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach,
    • adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne,
    • prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane,
    • przechowywane przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne,
    • przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych.
  4. Wszelkie zapytania dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora można kierować na adres e-mail: info@janameble.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.

§ 2. CELE, PODSTAWY PRAWNE I ZAKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administrator przetwarza następujące dane osobowe Użytkowników:
    • imię i nazwisko,
    • adres e-mail,
    • numer telefonu,
    • adres dostawy (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miasto, kraj),
    • dane do faktury (w tym: nazwa firmy, NIP, adres),
    • informacje dotyczące zawartej umowy sprzedaży,
    • inne dane dobrowolnie podane przez Użytkownika w trakcie kontaktu ze Sklepem.
  2. Dane osobowe Użytkowników są przetwarzane przez Administratora w następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
    1. Realizacja umowy – w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaży zawartej za pośrednictwem Sklepu, w tym dostarczenia zamówionych produktów (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
    2. Prowadzenie konta klienta – w celu świadczenia usługi prowadzenia konta w Sklepie, jeżeli Użytkownik zdecydował się na utworzenie takiego konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
    3. Obsługa zapytań – w celu udzielenia odpowiedzi na pytania przesłane za pośrednictwem formularza kontaktowego lub innych kanałów komunikacji (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    4. Obsługa reklamacji i zwrotów – w celu rozpatrzenia reklamacji, zwrotów lub odstąpienia od umowy (art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO);
    5. Obowiązki prawne – w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności przepisów podatkowych i rachunkowych, w tym wystawiania i przechowywania faktur oraz dokumentów księgowych (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
    6. Dochodzenie i obrona roszczeń – w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z zawartą umową lub świadczonymi usługami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
    7. Pliki cookies – na podstawie zgody Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji usług świadczonych przez Administratora za pośrednictwem Sklepu, w szczególności do zawarcia umowy sprzedaży, utworzenia konta klienta, rozpatrzenia reklamacji czy udzielenia odpowiedzi na zapytanie.

§ 3. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administrator może udostępniać dane osobowe Użytkowników następującym kategoriom odbiorców:
    1. Firmie kurierskiej DPD w celu dostarczenia zamówionych produktów;
    2. Operatorom płatności elektronicznych (PayU, PayPal, WooPayments) w celu obsługi płatności za zamówienia;
    3. Dostawcom usług księgowych i rachunkowych w celu prowadzenia dokumentacji księgowej;
    4. Dostawcy usług hostingowych (CyberFolks) w celu przechowywania danych na serwerach;
    5. Podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa, np. sądom lub organom ścigania – tylko gdy wystąpią z żądaniem na podstawie stosownej podstawy prawnej.
  2. Dane nie są udostępniane osobom trzecim, z wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa.
  3. Przekazanie danych osobowych odbywa się zawsze na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych lub innej odpowiedniej podstawy prawnej.

§ 4. CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH

  1. Administrator przechowuje dane osobowe przez okres niezbędny do realizacji celów wskazanych w § 2, a po jego upływie:
    1. przez okres wymagany przepisami o rachunkowości (do 6 lat od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku);
    2. do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających z umowy;
    3. w przypadku danych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora – do czasu istnienia tego interesu lub wniesienia skutecznego sprzeciwu;
    4. w przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody – do czasu jej wycofania.
  2. Po upływie okresu przechowywania, dane osobowe zostaną usunięte lub zanonimizowane.

§ 5. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

  1. Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo do:
    1. Dostępu do swoich danych – uzyskania informacji o przetwarzaniu danych osobowych oraz uzyskania kopii tych danych;
    2. Sprostowania danych – żądania poprawienia nieprawidłowych danych osobowych lub uzupełnienia niekompletnych danych;
    3. Usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) – żądania usunięcia danych osobowych w określonych przypadkach, np. gdy dane nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane;
    4. Ograniczenia przetwarzania – żądania ograniczenia przetwarzania danych w określonych sytuacjach, np. gdy osoba kwestionuje prawidłowość danych;
    5. Przenoszenia danych – otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych, które dostarczyła Administratorowi, oraz żądania przesłania tych danych innemu administratorowi;
    6. Sprzeciwu – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach opartych na prawnie uzasadnionym interesie Administratora;
    7. Wycofania zgody – wycofania w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych osobowych (np. w odniesieniu do cookies), przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem;
    8. Wniesienia skargi – wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
  2. Realizacja praw, o których mowa powyżej, może odbywać się poprzez wskazanie swoich żądań i przesłanie ich na adres e-mail: info@janameble.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
  3. Administrator udziela odpowiedzi na żądania osób, których dane dotyczą, bez zbędnej zwłoki, a w każdym razie w terminie miesiąca od otrzymania żądania. W razie potrzeby termin ten może zostać przedłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań.

§ 6. PLIKI COOKIES I TECHNOLOGIE ŚLEDZĄCE

  1. Sklep wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka), czyli niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez system teleinformatyczny Administratora.
  2. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
    • dostosowania zawartości stron internetowych Sklepu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych,
    • zapewnienia prawidłowego działania strony oraz funkcji koszyka, logowania, języka itp.,
    • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
    • utrzymania sesji Użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Sklepu ponownie wpisywać loginu i hasła.
  3. W ramach Sklepu mogą być stosowane następujące rodzaje plików cookies:
    • „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Sklepu;
    • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa;
    • „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu;
    • „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Sklepu.
  4. Użytkownik może wyrazić zgodę lub sprzeciwić się stosowaniu plików cookies za pomocą ustawień przeglądarki. Przeglądarki internetowe zwykle domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu na urządzeniu Użytkownika.
  5. Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Sklepu.
  6. Administrator nie stosuje narzędzi do profilowania Użytkowników ani zaawansowanych narzędzi marketingowych. W przypadku uruchomienia usług analitycznych (np. Google Analytics) lub marketingowych (np. Pixel Facebooka), Polityka Prywatności zostanie odpowiednio zaktualizowana.

§ 7. PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EOG

  1. Dane osobowe co do zasady nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG).
  2. W przypadku korzystania z narzędzi firm takich jak Google czy Meta, dane mogą być przekazywane do państw trzecich, w szczególności do USA, zgodnie z zasadami określonymi przez RODO (np. decyzja stwierdzająca odpowiedni stopień ochrony, standardowe klauzule umowne).

§ 8. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI

  1. Dane osobowe nie są wykorzystywane do podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany ani do profilowania.

§ 9. OBOWIĄZKI INFORMACYJNE ZGODNIE Z GPSR (DIGITAL SERVICES ACT)

  1. Administrator sklepu internetowego jest usługodawcą świadczącym usługę społeczeństwa informacyjnego w rozumieniu Rozporządzenia (UE) 2022/2065 (Digital Services Act).
  2. Punkt kontaktowy dla organów i użytkowników: info@janameble.pl
  3. Dane identyfikujące usługodawcę są wskazane w § 1 ust. 2 niniejszej Polityki Prywatności.
  4. Administrator nie udostępnia użytkownikom treści pochodzących od osób trzecich, które mogłyby wymagać moderacji – serwis nie prowadzi funkcjonalności takich jak opinie, komentarze czy aukcje.

§ 10. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administrator zapewnia odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych, w szczególności poprzez:
    • szyfrowanie danych osobowych tam, gdzie jest to możliwe i wymagane;
    • zapewnienie ciągłej poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania;
    • zapewnienie zdolności do szybkiego przywrócenia dostępności danych osobowych i dostępu do nich w razie incydentu fizycznego lub technicznego;
    • regularne testowanie, mierzenie i ocenianie skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania.

§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany Polityki Prywatności z ważnych powodów, w szczególności w przypadku zmian w przepisach prawa, technologii lub sposobu działania Sklepu.
  2. O zmianach w Polityce Prywatności Administrator poinformuje Użytkowników z wyprzedzeniem 7 dni przez publikację zmian na stronie Sklepu.
  3. Aktualna wersja Polityki Prywatności jest zawsze dostępna na stronie: www.janameble.pl
  4. Data ostatniej aktualizacji Polityki Prywatności: 29 marca 2025 r.