REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO JANA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
§ 1. Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy dostępny pod adresem www.janameble.pl prowadzony jest przez:
- JANA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
- z siedzibą przy ul. Wspólnej 26/5, 45-837 Opole, Polska
- wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000931073
- NIP: 7543345646, REGON: 520380276
- kapitał zakładowy: 500.000,00 złotych
- kontakt e-mail: info@janameble.pl
- telefon: 535 007 003
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego, warunki składania zamówień i zawierania umów sprzedaży, prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klienta, a także zasady odstąpienia od umowy i procedury reklamacyjne.
- Sklep prowadzi sprzedaż wyłącznie za pośrednictwem internetu (brak sprzedaży stacjonarnej).
- Regulamin jest zgodny z przepisami prawa polskiego, w szczególności:
- ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
- ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny,
- ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
- Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).
- Składając zamówienie, Klient akceptuje postanowienia niniejszego Regulaminu.
§ 2. Definicje
- Sprzedawca – JANA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Opolu (45-837) przy ul. Wspólnej 26/5, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000931073, NIP 7543345646, REGON 520380276.
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, dokonująca zakupów w Sklepie.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.janameble.pl.
- Produkt – rzecz ruchoma będąca przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§ 3. Wymagania techniczne i zasady korzystania ze Sklepu
- Do korzystania ze Sklepu niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies.
- Klient nie musi zakładać konta, aby dokonać zakupu w Sklepie.
- Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, z poszanowaniem praw i dóbr osobistych osób trzecich.
- Klient zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu lub jego elementy techniczne.
- Zabronione jest dostarczanie treści o charakterze bezprawnym.
§ 4. Informacje o produktach
- Sklep oferuje wyłącznie meble – fizyczne produkty dostępne od ręki.
- Ceny produktów są podane w złotych polskich (PLN) oraz euro (EUR) i zawierają podatek VAT.
- Informacje o produktach dostępne na stronach Sklepu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego, nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Zdjęcia i opisy produktów są materiałami poglądowymi i mogą nieznacznie różnić się od rzeczywistego wyglądu przedmiotu. Różnice te nie mogą być podstawą reklamacji.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów prezentowanych w Sklepie, wprowadzania nowych produktów, usuwania produktów, przeprowadzania promocji i wyprzedaży oraz wprowadzania w nich zmian.
§ 5. Składanie i realizacja zamówień
- Zamówienia można składać przez stronę www.janameble.pl przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie formularza zamówienia i przesłanie go do Sprzedawcy poprzez wybór odpowiedniej opcji w formularzu.
- W formularzu zamówienia niezbędne jest podanie następujących danych:
- imię i nazwisko lub nazwa firmy,
- adres dostawy,
- adres e-mail,
- numer telefonu kontaktowego,
- informacje o zamawianym produkcie (nazwa, ilość, cena),
- sposób dostawy,
- sposób płatności.
- Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje automatyczne potwierdzenie jego przyjęcia na podany adres e-mail. Umowę sprzedaży uważa się za zawartą z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia od Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma prawo odmówić realizacji zamówienia w przypadku:
- braku dostępności produktu,
- podania nieprawidłowych lub niepełnych danych kontaktowych,
- braku płatności za zamówienie w terminie.
- W przypadku braku możliwości realizacji zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie informuje o tym Klienta, proponując:
- zamianę zamówionego produktu na inny,
- anulowanie całości zamówienia,
- realizację zamówienia w późniejszym terminie.
§ 6. Płatności
- Dostępne metody płatności:
- przelew tradycyjny na konto bankowe Sprzedawcy (dane do przelewu udostępniane w wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia),
- szybki przelew przez PayU,
- karta płatnicza,
- PayPal,
- płatność przy odbiorze (za pobraniem).
- Sklep nie oferuje płatności ratalnej ani odroczonej.
- W przypadku wyboru płatności przelewem, karta płatniczą, PayU lub PayPal, Klient zobowiązany jest do uiszczenia płatności w terminie 3 dni roboczych od złożenia zamówienia. Brak płatności w tym terminie skutkuje anulowaniem zamówienia.
- Ceny produktów i koszty dostawy są prezentowane przed finalizacją zamówienia, a całkowita wartość zamówienia podawana jest przed potwierdzeniem zamówienia przez Klienta.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów, wycofywania towarów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych. Zmiany nie dotyczą zamówień przyjętych do realizacji.
§ 7. Dostawa
- Zamówienia są przygotowywane do wysyłki w ciągu 24 godzin od zaksięgowania płatności lub od złożenia zamówienia (w przypadku wyboru płatności za pobraniem).
- Dostawy realizowane są wyłącznie przez firmę kurierską.
- Czas dostawy wynosi od 1 do 2 dni roboczych (w zależności od kraju dostawy) od momentu przekazania przesyłki firmie kurierskiej.
- Sklep realizuje dostawy na terenie:
- Polski,
- Niemiec,
- Austrii,
- Francji,
- Czech,
- Słowacji.
- Koszty dostawy ponosi Klient. Koszty te są widoczne na etapie składania zamówienia, przed jego finalizacją.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub opóźnienie w dostawie spowodowane błędnym lub niedokładnym adresem podanym przez Klienta.
- Przy odbiorze przesyłki Klient powinien sprawdzić w obecności kuriera stan opakowania zewnętrznego. W przypadku uszkodzenia opakowania, należy sporządzić protokół szkody w obecności kuriera.
§ 8. Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia:
- w którym Konsument lub wskazana przez niego osoba inna niż przewoźnik weszła w posiadanie rzeczy,
- w którym Konsument lub wskazana przez niego osoba inna niż przewoźnik weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy (w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno).
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną).
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, załączonego do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Do zachowania terminu odstąpienia od umowy wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
- Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać lub przekazać rzecz do Sprzedawcy niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
§ 9. Reklamacje i gwarancja
- Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi produkt wolny od wad.
- Sprzedawca jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem za niezgodność z umową sprzedaży produktu zakupionego przez tego Konsumenta na zasadach określonych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
- Reklamacje z tytułu niezgodności produktu z umową sprzedaży można składać:
- pisemnie na adres: ul. Wspólna 26/5, 45-837 Opole,
- drogą elektroniczną na adres: info@janameble.pl,
- telefonicznie pod numerem: 535 007 003.
- Reklamacja powinna zawierać:
- dane Klienta (imię, nazwisko, adres, e-mail, telefon),
- numer zamówienia,
- informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia wady,
- żądanie Klienta (naprawa, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy).
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Konsumenta z tytułu niezgodności produktu z umową sprzedaży niezwłocznie, a w każdym przypadku w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Brak ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za uzasadnioną.
- Sprzedawca udziela gwarancji sprzedawcy na sprzedawane produkty. Szczegółowe informacje dotyczące gwarancji znajdują się w karcie gwarancyjnej dołączanej do produktu.
- W przypadku produktów objętych również gwarancją producenta, Klient może skorzystać z uprawnień wynikających z gwarancji producenta, co nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień wynikających z tytułu niezgodności produktu z umową sprzedaży.
§ 10. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej,
- pomocy stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej,
- pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów,
- platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR), dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej.
§ 11. Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów przetwarzane są w celu realizacji umowy sprzedaży, a jeśli Klient wyrazi na to zgodę – także w celach marketingowych.
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedawcę – w tym o pozostałych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdują się w dostępnej w Sklepie Polityce prywatności. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora w Sklepie, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia zamówienia, zawarcia umowy sprzedaży, jej wykonania, w tym dostawy produktu oraz rozpatrzenia reklamacji.
§ 12. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności:
- zmiany przepisów prawa,
- zmiany sposobów płatności i dostaw,
- zmiany zakresu, odpłatności lub formy świadczonych usług,
- zmiany danych Sprzedawcy
- w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie usługi elektronicznej – konto) zmieniony Regulamin wiąże Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, tj. Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
- W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Klientów będących Konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już złożone zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane umowy sprzedaży.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem, będą rozstrzygane przez sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego.
- Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 29.03.2025.
Załącznik nr 1
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY